Na naší škole je již několikaletou tradicí, že součástí pedagogického týmu školy je i školní psycholožka. Školní psycholožka je dětem, rodičům i pedagogům školy k dispozici každý den.
Od září 2016 je pozice školní psycholožky podpořena 0,7 úvazkem díky Rozvojovému programu na podporu školních psychologů a školních speciálních pedagogů ve školách a metodiků – specialistů ve školských poradenských zařízeních na období září - prosinec 2016 č. j.: MSMT – 18435/2016-1. Zřizovatel školy město Uherské Hradiště dokrývá zbývající 0,3 úvazku.
Cílem práce školního psychologa je vytvářet ve škole atmosféru bez stresu a napětí, podporovat vytváření přátelských a partnerských vztahů mezi žáky a učiteli, pomáhat vytvářet prostor pro otevřenou a upřímnou komunikaci, zabezpečovat efektivnější spolupráci školy a rodiny.
Školní psycholog se stává ve školním prostředí partnerem všech účastníků vzdělávacího procesu každý den. Je trpělivým posluchačem, průvodcem při řešení problémů, mediátorem při konfrontacích různých názorů, člověkem s časem vyhrazeným pro žáky školy, jejich rodiče i pedagogy. Ve své práci se věnuje osobnostnímu a sociálnímu rozvoji žáků, pomáhá žákům zvládat náročné životní situace, posiluje v nich zdravé sebevědomí, vytváří preventivní programy pro třídní kolektivy vytvořené dle potřeb a specifik konkrétní třídy. Jeho úkolem je vytipovat žáky a skupiny žáků ohrožené sociálně-patologickými jevy a pomoci tak předcházet rozvoji daného chování.
Naše škola přijímá všechny děti bez ohledu na jejich sociální situaci, vyznání, rodinnou konstelaci, postižení, rasu, příslušnost k menšině a snaží se je vzdělávat individuálně podle jejich potřeb. Aktivně se snažíme uplatňovat principy inkluzivního vzdělávání. Školní psycholog ve spolupráci s pedagogickým sborem zajišťuje co nejkvalitnější péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Školní psycholog realizuje na naší škole každoročně adaptační programy pro žáky prvních a šestých tříd. Tyto programy jsou zaměřeny na rozvoj osobnosti žáka, na podporu kolektivu, na vytváření vztahů mezi spolužáky, mezi žáky a novým třídním učitelem/kou a prevenci sociálně-patologických jevů při vstupu žáků na do ZŠ (prvňáčci) nebo na II. stupeň ZŠ (šesťáci).
Školní psycholog vede Podpůrnou skupinku. Skupinka je určena pro naše žáky na prvním stupni (2. – 5. třída), kteří z nějakého důvodu potřebují podpořit. Naše skupinka je otevřena všem dětem, které obtížně hledají kamarády, mají obtíže s adaptací na školní prostředí, se zvládáním stresových situací, potýkají se s úzkostí, prožívají něco složitého nebo se jen nudí a třeba chtějí poznat nové kamarády.