Díky rozvojovému programu můžeme na naší škole využívat podpory asistenta pedagoga pro sociálně znevýhodněné žáky v období září – prosinec 2015 a nyní také v období leden - srpen, září - prosinec 2016.
Díky této podpoře došlo k vyšší míře individualizace ve vzdělávání daných žáků. Asistent pedagoga žáky podporuje při výuce, pomáhá pedagogům s intenzivnějším zapojením žáků do výuky (příprava na výuku, procvičování učiva, individuální pomoc žákovi při výuce, dopomoc s pomůckami, usnadnění vzájemné komunikace mezi učiteli a žáky, doučování v odpoledních hodinách), ale také do společenství třídy a školy (pozorování žáků, zaznamenávání výkyv nálad či chování, práce s emocemi žáků a předcházení tak rizikovému chování, řešení konfliktů mezi spolužáky).
Díky této podpoře se již nyní po čtyřech měsících zlepšily studijní výsledky a zapojení žáků do vzdělávacího procesu. Díky tomu, že žáci zažívají nyní více úspěchu ve vzdělávání, posílilo se také jejich sebevědomí a psychická odolnost, což je pro tyto žáky velmi cenné.
Na pozici asistenta pedagoga pro sociálně znevýhodněné žáky na naší škole pracuje Bc. Lenka Tarabusová.
Naše škola se snaží o intenzivní uplatňování inkluzivních principů a tato forma podpory u nás nalezne vždy své nenahraditelné místo.