Name: Innovative UNESCO: integration for everyone

Project Start Date: 01-06-2023

Project End Date: 30-11-2024

Grant Calculated: 27365.00 EUR

Participating organisation(s):

Tento projekt ERASMUS+ je zaměřen na stínování a jazykové kurzy anglického jazyka pro učitele 1. stupně. Dotace pokryje následující aktivity:

V rámci aktivity stínování je náš plán spolupracovat hned s dvěma školami, a to se školou Instituto comprensivo "Borsellino-Ajello" a se vzdělávací institucí C.E.I.P. Puerta del Mar, na kterých bychom uskutečnili stínování výuky. S koordinátory obou škol jsme se seznámili díky portálu eTwinning. Obě školy mají podobnou filozofii jako naše škola a jsou stavěny na podobných principech pedagogické činnosti, a to na respektu a spolupráci, diferenciaci a efektivní komunikaci směrem k žákům, rodičům i pedagogům. Hledali jsme také školy, které budou podobně velké jako je ta naše, či ještě větší. Obě ze zahraničních škol navštěvují žáci od 3 do 13 let. Oba koordinátoři nám představili to, co by nám jejich organizace mohly při spolupráci nabídnout.

Italská škola imponuje rozhodně počtem žáků cizinců - více než 10 % všech žáků jsou tuniské národnosti. Organizace zaměstnává i arabsky mluvící asistenty pro zjednodušení komunikace a integrace dětí a spousta učitelů této školy se zaměřuje na práci s žáky cizinci za využití moderních prostředků a digitálních technologií. Jako příklad a důkaz práce s digitálními technologiemi nám italský koordinátor zaslal spoustu tematicky zaměřených videí. Škola imponuje také velkou přírodovědnou laboratoří pro výuku a ověřování pokusů v praxi. Naše potenciální partnerská škola také podporuje všestranný pohybový rozvoj žáků. Španělskou školu i díky své geografické poloze také navštěvuje spousta žáků cizinců. I kromě pohledu na problematiku integrace a vzdělávání těchto žáků se zabývá rozvojem pohybových návyků u jejich žáků - mají k tomu i speciální tělovýchovný projekt. Španělská škola se navíc stejně jako ta naše účastní projektu Evropské unie - ovoce do škol a zajímá se o problematiku udržitelnosti. Dále se škola zabývá otázkou finanční gramotnosti žáků, kterou v dnešní době považujeme za velmi důležitou a žáci by se jí měli učit již od útlého věku. Sami jsme účastníkem projektů "Finanční gramotnost do škol" a "Abeceda peněz" a bojujeme za zvýšení podvědomí o důležitosti znát hodnotu peněz již od mladšího školního věku. Rádi bychom se od organizace přiučili, jaké aktivity a kroky k rozvoji finanční gramotnosti u žáků podnikají a rádi bychom také porovnali výukové materiály. Jelikož je jedním z našich projektových cílů zlepšení jazykových kompetencí, do projektu jsme si vybrali dvě organizace, které nabízejí jazykové či metodické kurzy pro učitele, a to ETI executive traning institute Malta a organizace EDU culture na Kypru.

Obě z organizací jsme si vybrali na základě pozitivních recenzí a také z důvodu, že v různých termínech nabízejí nejen jazykové, ale také metodické kurzy. Moderní školicí centrum ETI nabízí širokou škálu krátkých intenzivních kurzů pro místní i pro zahraniční učitele. V tomto středisku bychom rádi absolvovali jazykové kurzy. Škola nabízí vysoce specializované odborné kurzy nejen pro učitele. Všichni lektoři jsou kvalifikovaní a zkušení rodilí mluvčí. Škola působí v centru města St. Julian’s na Maltě. K dispozici je sedm tříd vybavených nejnovějšími technologiemi a interaktivními elektronickými tabulemi. Škola je členem Quality English. Cílem této organizace je pomoci jejím klientům, aby pracovali v angličtině s větší sebedůvěrou a lépe komunikovali v globálním prostředí. Lekce jsou prakticky zaměřeny - zahrnují diskuzi o aktuálním dění a tématech. Druhým zmiňovaným centrem, se kterým bychom rádi spolupracovali a ve kterém bychom rádi absolvovali metodické kurzy, je středisko EDU culture působící v kyperském městě Limassol. Středisko nabízí spoustu metodických kurzů odrážející aktuální důležitá témata ve školství, a to například interkulturní vzdělávání, diverzita tříd, většinové a menšinové kultury, problémy s chováním při vyučování, pozitivní učební prostředí, evropská identita, aktivní občanství. Kurzy jsou navrženy tak, aby proškolily účastníky s inovativními metodikami, které zavádějí evropský rozměr a podporují mezinárodní vytváření sítí a vytváření studijních partnerství.