V rámci opakování učiva 6. ročníku si žáci a žákyně vyzkoušeli v hodinách německého jazyka roli pedagoga.
Vytvořili jsme pět skupin = pět lekcí, které jsme za celý školní rok probrali. Každá skupina dostala zadání - zopakovat probrané gramatické jevy a připravit pro spolužáky a spolužačky cvičení, ve kterých ověří, že učivo zvládli.
Několik hodin věnovali přípravě - vypsali si vše, co chtěli svým spolužákům připomenout a zopakovat. Následoval výběr vhodných příkladů. Všechny skupiny vytvořily úžasná shrnutí a cvičení, ve kterých si ostatní mohli zopakovat vše, co umí.
V posledním kroku si skupina zahrála na učitele. Prezentovali svou několikahodinovou práci, zadávali a kontrolovali práci svých "žáků". Někdy došlo i na domácí úkoly a známkování :)
Prohození rolí si všichni užili a opakování formou projektové výuky je moc bavilo.
Marie Líšková