Od nápadu k výrobku: popis pracovního postupu ve 4.B

Ve třídě 4. B se dnes konala výjimečná hodina slohu plná nápaditosti, tvořivosti a radosti z vlastní práce. Žáci si totiž měli za domácí úkol připravit pracovní postup k libovolnému výrobku – nejprve ho doma vytvořili a poté popsali, jak při jeho výrobě postupovali a co k tomu potřebovali.

Dnes své výrobky přinesli do školy a představili je spolužákům. Nechyběla kreativita ani pečlivost – děti ukázaly nejrůznější výtvory z papíru, přírodních materiálů, korálků i látek. Nejvíce ve třídě bodoval vlastnoručně vyrobený stolní fotbálek, originální náušnice, ušitá plyšová hračka, svítící dekorace v podobě horkovzdušného balónu nebo třeba domeček pro plyšáky, ve kterém se nacházel dokonce i bazén. Každý v hodině nahlas přečetl a předvedl, jak jeho výrobek vznikl a z čeho všeho byl vyroben.

Žáci si tak vyzkoušeli, jak důležité je umět popsat jednotlivé kroky jasně, srozumitelně a logicky. Nešlo jen o zábavu, ale také o propojení psaní, prezentace a praktické dovednosti.

Všichni si zaslouží velkou pochvalu za nápady, práci i odvahu představit své výrobky před třídou. Hodina se opravdu vydařila!

Mgr. Gabriela Šmejkalová