Výuka cizích jazyků může být mnohem více než jen učení slovíček a gramatiky. Přesvědčili se o tom žáci 6., 7. a 8. tříd, kteří měli možnost se v hodinách německého jazyka setkat s rodilou mluvčí. Tato zkušenost přinesla nejen oživení výuky, ale také nový pohled na to, jaký může být německý jazyk v praxi – živý, pestrý a zábavný.
Pro většinu žáků šlo o první osobní setkání s někým, kdo mluví pouze německy. Přestože to na první pohled mohlo působit jako výzva, žáci se rychle adaptovali. Pomocí gest, výrazů a základních frází se začali aktivně zapojovat do komunikace a překonávali počáteční ostych.
Program byl přizpůsoben věku i jazykové úrovni jednotlivých tříd:
V 6. ročníku probíhaly hravé aktivity – flashcard s obrázky a slovíčky, jednoduché rozhovory (např. „Wie heißt du?“ „Was magst du?“) a barevné hry na procvičení čísel a barev.
Sedmáci si vyzkoušeli hru „Koffer packen“ (balení kufru) s alternativou: ,,Was sollte ich zum einem Picknick einpacken?” Poté popisovali obrázky a hráli jazykovou číselnou bombu.
Osmáci zvládli i jednoduché konverzační scénky – např. rozhovor o volném čase. Nechyběly ani zábavné kvízy (Kahoot) vedené v němčině.
Mgr. Bc. Marie Hagenbruch, Amálie Hagenbruch
