Média ve výuce německého jazyka

Několik týdnů jsme se s žáky 9. tříd v hodinách německého jazyka věnovali tématu média (MEDIEN).

Zajímali jsme se například o hudbu (MUSIK). Prostřednictvím anketních otázek zjišťovali žáci jako novináři, která kapela, interpret a hudební směr je právě v oblibě, jak často hudbu dotázaný poslouchá, které aplikace jsou nejlepší. Svá zjištění poté ,,novináři" zpracovali jako souhrnné informace o dotazované osobě. 

Dalším tématem, které nás zajímalo, byly reklamní slogany (WERBESLOGAN). Zaměřili jsme se na ovlivňování zákazníka pomocí reklamy a žáci si vyzkoušeli, jak těžké je vymyslet slogan, který zaujme. Využili tak svůj důvtip a své znalosti a myslím si, že vznikly opravdu vydařené slogany.

Naším posledním tematickým celkem se na několik vyučovacích hodin staly noviny a časopisy (ZEITUNGEN UND ZEITSCHRIFTEN). Žáci vymysleli svůj vlastní časopis, který pojmenovali ZEITWELT. Každý si zvolil nějakou rubriku, které se věnoval a zpracoval ji pak podle vlastní fantazie. Tento časopis tak bude krásnou vzpomínkou na společnou práci žáků devátých tříd.

Mgr. Petra Jakšíková