Učení se zapojením všech smyslů je efektivnější a trvalejší.
Už Jan Amos Komenský napsal:
„Ochutnal-li jsem jednou cukr, viděl-li jsem jednou velblouda, slyšel-li jsem jednou zpívat slavíka, byl-li jsem jednou v Římě a prohlédl si jej (ovšem pozorně), tkví to pevně v paměti a nemůže z ní vypadnout.“ (KOMENSKÝ, J. A. Analytická didaktika)
V učení se cizímu jazyku toto platí dvojnásob. Děti si potřebují vše zažít, vyzkoušet, ochutnat, pokud je to možné zapojit všech pět smyslů. Děti se nesnaží jen něco memorovat, ale ukládají si poznatky do dlouhodobé paměti právě díky prožitku.
I v rámci distanční výuky existuje spousta aktivit, které můžeme s dětmi vyzkoušet, a přitom se naučit něco nového.
My jsme tentokrát společně se 4.B a 4.C pekli sladký desert.
Celá hodina i samotné pečení probíhalo výhradně v angličtině. Děti se seznámily s novou slovní zásobou, gramatickými jevy a také si vyzkoušely různé situace právě kolem pečení.
Chtěla bych moc poděkovat všem rodičům, kteří připravili dětem vše potřebné a také pomáhali během samotného pečení.
Všichni jsme si to moc užili.
Mgr. Anna Blažková